Tieneryoga

img_9386_resize

Waar bij kinderyoga de nadruk ligt op het spelenderwijs kennismaken met yoga, ligt de aandacht bij tieneryoga veel meer op het uitvoeren van de yogahoudingen. Er wordt meer uitleg gegeven over het effect van een houding en er wordt ook regelmatig ingegaan op de achtergrond van yoga.
Yoga kan veel bijdragen in deze periode waarin zoveel veranderingen zijn. Door aan yoga te doen krijg je meer energie en kun je je beter concentreren ( denk aan bijvoorbeeld huiswerk en studeren). Zo heb je meer tijd voor andere leuke dingen waar jij ook plezier in hebt!
Yoga kan er ook voor zorgen dat je je zekerder voelt en beter kunt ontspannen, dat leer je o.a. door ademhalingsoefeningen die je gaat leren.
Yoga leert je ook onrust of spanning in jouw lichaam of hoofd op tijd te signaleren. Met bepaalde oefeningen, leer jij jezelf gerust te stellen zodat je een situatie kan overzien en aanpakken.

In de tieneryogales besteden we o.a. aandacht aan:
tinder

  • balans
  • kracht
  • flexibiliteit
  • ademhaling
  • focus
  • positief denken
  • motoriek
  • houding
  • spanning en ontspanning

Tijdens de les doen we yogahoudingen, meditatie, ademhalingsoefeningen, yoga flows (een aantal yogahoudingen achter elkaar), partneroefeningen waarbij je met 2 personen bijvoorbeeld een houding aanhoudt en groepshoudingen. Yoga is niet prestatiegericht, plezier staat voorop!

Daarnaast werk ik elke les met een thema, zoals: loslaten, kracht, moed, vriendelijkheid, vriendschap, geduld, zelfvertrouwen, dankbaarheid e.d.
We sluiten de les af met een ontspanning, met een deken en een kussen luisteren naar muziek, meditatie of visualisatie. Daarna drinken we thee en kunnen we nog napraten.